تعمیر جاروبرقی | ماشین ظرفشویی و لباسشویی | ماکروفر | یخچال فریز

تعمیر جاروبرقی | ماشین ظرفشویی و لباسشویی | ماکروفر | یخچال فریز

تعمیر جاروبرقی | ماشین ظرفشویی و لباسشویی | ماکروفر | یخچال فریز

تعمیر جاروبرقی | ماشین ظرفشویی و لباسشویی | ماکروفر | یخچال فریز

تعمیر و بازسازی درب فلزی پوسیده و زنگ زدۀ ماشین لباسشویی

آیا ماشین لباسشویی زنگ زده (یا اشیای زنگ زده دیگری) در خانه دارید؟تعمیر و بازسازی درب فلزی پوسیده و زنگ زدۀ ماشین لباسشویی

زندگی در مناطق ساحلی، به ویژه در نزدیکی اقیانوس، موجب می شود اشیاء فلزی زود به زود زنگ بزنند. اما لزومی ندارد که آنها را دور بریزید, در این مقاله به شما می گوییم چطور به تعمیر ماشین لباسشویی خود بپردازید و درب آن را بازسازی کنید. می توان زنگ زدگی را از بین برد و برای جلوگیری از زنگ زدن بیشتر، بر روی آن ضد زنگ زد.
درب ماشین لباسشویی ما زنگ زده بود، به خصوص قسمت پایینی آن که هنگام باز بودن آب از آن چکه می کرد.ما فکر می کردیم بهتر است درب ماشین لباس شویی را باز بگذاریم تا داخل ماشین لباسشویی خشک شود و به این ترتیب فقط در آن زنگ بزند.اما تازگی ها هنگام شستن لباس کمی از زنگ زدگیِ درب، وارد لباس شویی می شد و لباس هایمان را لکه دار می کرد. تمیز کردن اثر زنگ زدگی از روی لباس اصلا کار راحتی نیست، بنابراین به فکر راه چاره افتادیم. به غیر از در ماشین لباس شویی بقیه ماشین لباس شویی هیچ مشکلی نداشت، بنابراین بهترین کار از بین بردن زنگ زدگی و تعمیر در بود. اگر درِ ماشین لباسشویی شما هم زنگ زده یا وسیلۀ فلزی زنگ زدۀ دیگری در خانه دارید که باید تعمیرش کنید،

مواد لازم:کاردک
کاغذ سنباده
ضد زنگ فلز (به صورت اسپری یا رنگ) اسپری رنگ فلز سفید

مراحل انجام کار:

در ماشین لباسشویی را جدا کنید و با استفاده از یک کاردک (من خودم از یک چاقوی قدیمی استفاده کردم) زنگ زدگی ها را از روی سطح بردارید. خوشبختانه این کار خیلی طول نمی کشد. حالا یک کاغذ سنباده را روی تمام زنگ زدگی ها بکشید به طوری که بین قسمت لخت فلز و قسمت رنگ خورده کاملا صاف و هموار شود. این بخش از کار باید به طور کامل انجام شود، در غیر این صورت فلز دوباره زنگ می زند.

با یک دستمال زنگ زدگی ها را پاک کنید و با استفاده از صابون یا هر چیز دیگری در را کاملا تمیز کنید. مطمئن شوید که در کاملا تمیز و خشک شده باشد. وقتی که کاملا خشک شد، یک یا دو لایه ضد زنگ روی آن بزنید و مطمئن شوید که همه جا کاملا با ضد زنگ پوشیده شده باشد. وقتی ضد زنگ خشک شد رویش رنگ بزنید. اگر از اسپری استفاده می کنید حتما آن را خوب تکان دهید در غیر این صورت رنگ لایه لایه و سطح کار ناهموار می شود. همچنین لایه های رنگ را سبک بزنید. بهتر است چندین لایه رنگ سبک بزنید تا اینکه بخواهید یکباره کل در را با یک پوشش سنگین رنگ کنید. در این مرحله هم حتما مطمئن شوید که تمام گوشه و کناره ها را رنگ زده باشید. اجازه دهید در کاملا خشک شود، سپس آن را سر جایش قرار دهید. حالا دیگر مثل روز اولش شده و دیگر لباس هایتان لکه دار نخواهند شد!

تعویض یخ ساز یخچال های ساید بای ساید

در این مقاله می خواهیم شما را قدم به قدم در مورد نحوۀ تعویض یخ ساز یخچال و فریزرهای ساید بای ساید راهنمایی کنیم. یخ سازها دارای قطعات الکترونیکی هستند که اگر درست عمل کنند می توانند از پر شدن آب در قالب یخ ساز یا از بیرون آمدن قالب یخ از یخ ساز جلوگیری کنند. در صورت از کار افتادن یخ ساز می توان آن با یک یخ ساز مورد تایید سازنده تعویض کرددر غیر این صورت ممکن است نیاز به تعمیر یخچال ساید بای ساید نیاز داشته باشید. قبل از شروع غذاها را از یخچال خارج کرده و در یک محیط خنک قرار دهید چون برای تعویض یخ ساز ممکن است یخچال به مدت 60 دقیقه بدون برق باشد بنابراین باید مطمئن شوید که غذاهایی که داخل یخچال و فریزر هستند باید در جایی باشند که خراب نشوند. برای محافظت از دستان خود دستکش ایمنی بپوشید.

تعمیر یخچال ساید بای ساید

دستورالعمل

هشدار: تعمیر لوازم خانگی می تواند خطرناک باشد. از ابزارهای مناسب و تجهیزات ایمنی ذکر شده در راهنما استفاده و تمام دستورالعمل ها را دنبال کنید. تا وقتی مطمئن نشده اید که همه مراحل را فهمیده اید و قادر به انجام تعمیرات هستید کار را شروع نکنید. برخی تعمیرات باید توسط یک متخصص فنی مجرب انجام شود.

مرحله 1: برق و آب یخچال را قطع کنید. قطع کنندۀ مدار را از یخچال و فریزر جدا و یا آن را خاموش کنید. شیر آب متصل به پشت یخچال و فریزر را ببندید. این شیر اغلب روی دیوار پشت یخچال است، اما گاهی می تواند زیر سینک آشپزخانه یا در زیر یخچال هم باشد.

مرحله 2: پوشش یخ ساز را بردارید. با استفاده از یک نوار پوشش فلیپر که بر روی دیواره چپ مقابل یخ ساز قرار دارد را ببندید. پوشش پلاستیکی مقابل یخ ساز یخچال را باز کنید. پوشش پلاستیکی را به سمت چپ کشیده و سمت راست پوشش را فشار دهید تا قفل پلاستیکی از پایه رها شود. در صورت لزوم، می توانید از یک پیچ گوشتی برای درآوردن قفل استفاده کنید. پوشش را بیرون بکشید و کنار بگذارید.

مرحله 3: پوشش مهار سیم را درآورید. پیچ های گوشه سمت راست زیر اتاقک یخ ساز را باز کنید و پوشش آن را بردارید. پیچ ها و پوشش پلاستیکی را کنار بگذارید.

 

برای مشاهده ادامه مطلب بر روی کلمه کلیک کنید.

نکاتی برای مراقبت از جاروبرقی


نکاتی برای مراقبت از جاروبرقی
 

آیا تا به حال متوجه شده اید چرا به تعمیر جاروبرقی نیاز است؟ شاید مکش آن به اندازه قبل خوب نیست یا برس جارو نمی تواند به خوبی روی فرش حرکت کند. در این مقاله پنج نکته ساده برای سالم نگه داشتن جاروبرقی شما آورده ایم.

فیلترهای جاروبرقی را زود به زود چک کنید

اگر فیلتر از فوم ساخته شده باشد می توانید فیلتر را با آب خالی تمیز کنید. حداقل هر 6 ماه یکبار فیلتر های قابل شستشو را به طور مرتب بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را بشویید. قبل از نصب مجدد فیلتر مطمئن شوید کاملا خشک شده باشد. فیلتر مرطوب جریان هوا را کاهش داده و موجب کاهش مکش می شود. فیلترهای کاغذی را نمی توان شست اما می توانید با تکان دادن گرد و غبار از روی فیلتر عمر مفید آن را افزایش دهید. اگر فیلتر HEPA دارید، دستورالعمل های مربوط به آن را در دفترچه راهنما بررسی کنید. احتمالا باید فیلتر HEPA را زمانی که سطح کل فیلتر کاملا از خاک پوشیده شود تعویض کنید. فیلتر جاروبرقی تان از هر نوعی که باشد، در صورتی که آسیب دیده و یا مسدود شده باشد باید تعویض شود.

کیسه جاروبرقی را به طور منظم عوض کنید

با لمس کردن کیسه می توانید متوجه شوید چقدر خاک و زباله در آن وجود دارد. اگر نیمه پر به نظر برسد وقت آن است که تعویضش کنید. همان کیسه را مجددا استفاده نکنید. همیشه کیسه را پس از پاک کردن تمیزکننده فرش، خوشبو کننده، پودر، بخار، گچ و گرد و غبار عوض کنید. این محصولات کیسه را مسدود کرده و جریان هوا را کاهش می دهند و می توانند باعث انفجار کیسه شوند. عدم تعویض به موقع کیسه می تواند موجب آسیب دائمی به جاروبرقی شود. اگر جاروبرقی شما بدون کیسه است، بطور مرتب محفظه زباله آن را خالی کنید.

 

برای مشاهده ادامه مطلب بر روی کلمه کلیک نمایید.


3 نکته مهم برای افزایش طول عمر یخچال فریزر

بدون شک بیشترین میزان مصرف از یخچال ها و فریزرها در فصل تابستان است. در این فصل از سال، تعمیر یخچال فریزر بیشتر از هر وسیلۀ برقی دیگر در خانه انجام می شود. به دلیل فعالیت دائمی یخچال فریزر برای خنک نگه داشتن مواد غذایی، باید حتما مطمئن شوید که در طول ماه های گرم سال خراب نشوند و کار دستتان ندهند.
در مناطقی مانند جنوب ایران که آب و هوا به طور کلی گرم است و ماه های گرم عموما بیشتر از ماه های سرد هستند، باید اطمینان حاصل کنید که یخچال و فریزر در طول سال به درستی کار کند. در این مقاله نکته های مفیدی ارائه کرده ایم تا به شما کمک کنیم از مشکلات ناخواسته ای که ممکن است به وجود بیاید جلوگیری کنید:

به طور منظم یخچال فریزر را چک کنید

برای اینکه از بروز مشکل برای یخچال فریزر در اوج تابستان جلوگیری کنید، حتما به طور منظم آنها را سرویس کنید تا مطمئن شوید در شرایط خوبی هستند. برای این منظور حداقل دو بار در سال، باید با شرکت تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید و از آنها بخواهید شما را راهنمایی کنند.

یخچال فریزر خود را تمیز نگه دارید

شاید لازم به گفتن نباشد اما در طول تابستان باید یخچال و فریزر خود را بیشتر از حد معمول تمیز کنید. گرچه موقع سرویس یخچال و فریزر، آنها همه بخشهای آن را چه داخل و چه خارج تمیز می کند. با این وجود، پس از یک یا دو ماه، خودتان هم باید بعضی قسمت ها را دوباره تمیز کنید تا مطمئن شوید ذرات گرد و غبار برایتان مشکل آفرین نمی شوند.

پیش دستی کنید

از آنجایی که یخچال و فریزر در تمام طول سال کار می کند، باید حواستان به هر گونه آسیب احتمالی باشد. هیچ گونه علائم اخطاری را نادیده نگیرید. همیشه اقدامات پیشگیرانه مناسب را در نظر داشته باشید. اگر احساس کردید چیزی درست کار نمی کند، با شرکت تعمیرات یخچال فریزر تماس بگیرید! یادتان باشد که اگر به موقع اقدامات لازم را انجام دهید، از خیلی از مشکلات غیر ضروری جلوگیری می کنید.